Chyba tovaru
Hoci by sme si priali, aby všetko fungovalo bez problémov, tak sa čas od času objaví nejaká porucha. Ako postupovať v reklamácii nájdete nižšie.
1 Pred odoslaním reklamácie odporúčame prejsť najčastejšie závady, ktoré nájdete naspodku tohto článku. Často totiž ide o drobnosť a je tak zbytočné byť dočasne bez danej položky. Ak si nie ste istí, či je vhodné tovar zasielať na reklamáciu, tak sa nás môžete opýtať na emailovej adrese eshop@invitalshop.sk
2 Najprv overte, že je tovar stále v záručnej lehote. Podľa zákonov SR je reklamačná lehota 24 mesiacov, u vybraných produktov ponúkame aj predĺženú záruku na 3 roky. Pozor! je možné reklamovať len závady na tovar, nie ich opotrebenie. Ak máte napríklad vysvietenú žiarivku (po garantovaných hodinách) alebo je membrána po životnosti (po garantovanej životnosti), tak tento tovar sa už nedá reklamovať.
3 Po overení, že je tovar stále v záručnej lehote vytlačte nižšie uvedený formulár a vyplňte ho. Ak nemáte k dispozícii tlačiareň, tak prosím uveďte do ručne písaného listu všetky informácie, ktoré nájdete vo fomulár v tomto odkaze.
4 Tovar starostlivo zabaľte. Nie je nutné mať originálny obal. Taktiež, pokiaľ to dovoľuje povaha tovaru, tak nie je vždy nutné zasielať celý produkt. Pokiaľ sa Vám napríklad pokazil iba filter v akvarijním sete, tak stačí zaslať iba filter.
Pamätajte, že za tovar preberáme zodpovednosť až po prevzatí od prepravcu. Ak sa teda počas cesty poškodí, tak Vám bohužiaľ musíme tovar vrátiť a Vy ho musíte reklamovať u prepravcu.
5Balík s tovarom odošlite na nasledujúcu adresu (v prípade menších zásielok je možné využiť služby Zásilkovna - viď. nižšie ):
INVITAL Aqua s.r.o.
Jaselská 2942/31
Opava
746 01
Ak ste zákazník zo Slovenska, zašlite tovar na náš SK sklad (Pozor, nemožno osobne odovzdať!)
INVITAL Aqua
c / o FHB Group
Priemyselná 3,
900 21 Svätý Jur
6Po prijatí zásielky začneme okamžite pracovať na vybavenie reklamácie, ktorú dokončíme najneskôr do 30 pracovných dní. Snažíme sa reklamácia vybaviť čo najrýchlejšie, ale tovar odovzdávame do autorizovaných servisov, kde nedokážeme ovplyvniť rýchlosť vybavenia.
7Po uzavretí reklamácie Vás budeme informovať a dohodneme sa na vrátenie tovaru.
Najčastejšie závady a jej odstránenie
Filtre a čerpadlá
nefunkčné čerpadlo
Pred odoslaním čerpadla alebo filtra overte, že nie je iba zanesený rotor. Rotor je nutné totiž pravidelne čistiť. Odstráňte krytku rotora, vyberte vrtuľku, vyčistite a pokúste znova spustiť.
Hlučný vonkajší filter
Takmer vždy je hlučnosť spôsobená zavdušněním. Tá vzniká zlou inštaláciou alebo množstvom bubliniek vo vode. Overiť, či sa jedná o zavdušnění, môžete ľahko. Filtrom zatrepte, stláčajte nasávací pumpu, prípadne ho dočasne položte na bok. Ak idú z hadíc bublinky, tak je filter zavdušnění a stačí ho odvzdušniť. To vykoná opäť trepaním, stláčaním pumpy apod. Filter (konkrétne jeho hlavu) je nutné správne uzavrieť, aby nedochádzalo k opakovanému zavzdušnenie. Tiež ak dodáva CO2 do akvária, tak sa do vtoku filtra nesmú dostávať bublinky.
netesniace filter
Ak podľa manuálu výrobcu pravidelne filter servisom, tzn. že v pravidelných intervaloch meníte tesnenie, tak vyskúšajte či máte správne nasadenú hlavu na telu filtra. Často sa stáva, že po údržbe naukladáme späť do filtra filtračné média, ale tie trochu vyčnievajú z posledného koša a tak hlava nesadne na telo presne. Filter tak nie je uzavretý a môže tiecť. Tesnenie je nutné podľa pokynov výrobcu meniť, reklamácia sa na opotrebenie nevzťahuje.
Filter má znížený výkon
Je bežné, že po zajatí filtra sa zanesú filtračné média a filter stratí až polovicu výkonu. Filter a jeho materiály sa jednoducho upchať a voda cez ne neprúdi, preto sa volí silnejší filtre. Či je Váš filter iba zanesený alebo je nutné ho reklamovať zistíte ľahko. Materiály z filtra vytiahnete a pustíte ho bez nich. Pokiaľ bude prúd normálne, tak musíte len vyčistiť filtračné materiály. Pamätajte, že výrobca uvádza prietok čerpadle bez filtračných náplní.
Vonkajší filter nepumpuje vodu
Vonkajší filter, až na niekoľko výnimiek, je nutné mať vždy aspoň 10 cm pod hladinou vody v akváriu. Vonkajšie filtre fungujú na princípe samospádu a ak máte filter nad hladinou, tak nebude fungovať. Ak máte filter umiestnený pod hladinou a napriek tomu nefunguje, tak filter otvorte, zalejte ho až po okraj vodou, uzavrite, umiestnite vtok a výtok do akvária, napumpujte pumpou na hlave filtra vodu do hadíc a až následne spustite - filter nechajte cca 1-2 minút na rozbehnutie. Ak to nepomôže, tak vodu do hadíc nasajte ústami. To že samospád funguje overíte ľahko a to tak, že hadica po nasávaniu otvorte a potečie z nich voda.
CO2
Difuzér / atomizér robí veľké bubliny
Pravdepodobne je Vás difuzér / atomizér zanesený riasami. Vyberte ho a umiestnite na 30 minút do roztoku SAVA s vodou. Následne ho vymyte a umiestnite späť.
Z redukčného ventilu syčí plyn
Pravdepodobne ste nepostupovali podľa pokynov v manuáli a pretrhla sa Vám membrána. Túto skutočnosť overíte ľahko. Redukčný ventil otvorte podľa fotografií nižšie:
Ak je čierna membrána pretrhnutiu, tak je potrebné ju vymeniť za novú. Kontaktujte nás na email eshop@invitalshop.sk
CO2 nejde do akvária
Pokiaľ máte CO2 set, je správne nainštalovaný a nejde Vám CO2 do akvária, tak je pravdepodobne niekde únik. Odporúčame odskrutkovať EMG ventil a celý set ponoriť (vrátane budíkov) pod vodu. Únik nájdete podľa uchádzajúcich bubliniek. Nezabudnite, že únik môže byť aj na hadičke. Pokiaľ máte EMG ventil, tak overte že nie je upchatý. Postupujte podľa pokynov v manuáli.
Fľaša je rýchlo prázdna
Opäť máte niekde únik plynu. Postupujte podľa postupu v bode vyššie.
PH kontrolér nemeria presne
Sondu podľa návodu nakalibrujte. Skontrolujte či sa u banky nezachytla nečistota. Overte, že sonda už nie je po životnosti (1-1,5 roka)
Hodnota pH na kontroléri nezmyselne skáče alebo nekonečne klesá
Máte veľmi pravdepodobne vädnú sondu a je nutné ju vymeniť
Elektromagnetický ventil hreje
Je to bežné. Nie je výnimkou, že teplota dosahuje aj 40-50 stupňov Celzia.
Elektromagnetický ventil bzučí
Je to spôsobené tlakom v systéme. Dajte ventilu cca 14 dní, potom takmer vždy bzučanie zmizne a už sa neopakuje. Občas pomôže prehodenie vidlice vo zdierkach zásuvky.
osvetlenie
Osvetlenie prestalo svietiť
Ak máte kompatibilný zdroj z iného svietidla, tak ho skúste zapojiť. Tak či tak bude potrebné vykonať reklamáciu, ale ak budeme mať istotu že sa jedná o zdroj, tak iba vykonáme výmenu a bude to o mnoho rýchlejší ako reklamácie celého svietidla. Ak používate stmievač alebo spínacie hodiny, tak ich skúste odpojiť, aby ste overili či je problém naozaj vo svietidle.
Žiarivkové svietidlo prestalo svietiť
Najprv overte, či nefunguje len žiarivka. Pokiaľ máte dvojicu žiariviek, tak musí fungovať obidve. Väčšina predradníkov má paralelné zapojenie, čo vyžaduje obe funkčné žiarivky.
Doctor Chihiros
Doctor Chihiros prestal vyrábať hmlu
Životnosť membrány je cca 6-12 mesiacov. Ak máte v prevádzke membránu kratšiu dobu, tak ju najprv skúste vyčistiť. Membrána sa zanáša a akonáhle je zanesená, tak nefunguje. Vyčistiť môžete membránu pomocou čističe na membrány .
Doctor Chihiros kontrolér nefunguje
Skúste ho reštartovať dlhým (10s) podržaním tlačidla uprostred kontroléra. Postup nájdete v návode.
Doctor Chihiros sa sám vypne
Doctor Chihiros nefunguje v morskej vode a vo vode s TDS vyššou ako 500. Je to bezpečnostná poistka, ktorá chráni Vaše rybky. Odporúčame prístroj vyskúšať v destilovanej vode. Ak v destilovanej vode funguje, tak je problém s akvarijné vodou. Odporúčame vymeniť väčšie množstvo vody, prípadne namiešať s destilovanou alebo dažďovou vodou.
UV lampa
UV lampa nesvieti / nefunguje
UV lampy majú zvyčajne poistku, takže keď je lampa otvorená, tak žiarivka nesvieti. Lampy majú veľmi často priezor, ktorým možno overiť funkčnosť žiarivky. Odporúčame sa cez tento priezor pozerať v tme, svetlo je naozaj slabé. Overte tiež, že žiarivka už nie je vysvietený (uvidíte pri bližšom pohľade, že je prepálená).
reverzná osmóza
Reverzná osmóza vyrýbá málo vody
Toto je najčastejšie spôsobené už starými filtre. Uhlíkový a sedimentačné filter je nutné meniť zhruba po 6 mesiacoch. Membránu je nutné vymeniť zhruba po 1-1,5 roku. Samozrejme záleží na kvalite vstupnej vody a intervaloch používania.
vzduchovania
Vzduchovací motorček nevzduchuje
Vyskúšajte že hadička nie je prehnuté alebo upchatá. Ďalej je potrebné si uvedomiť, že motorky dokážu pracovať iba na určitú vzdialenosť, takže ak máte niekoľkých metrovú hadičku, tak je nutné ju skrátiť. Ak používa motoriek na viac akvárií, tak sa presvedčte, že motoriek nie je napojený na príliš veľa kamienkov.
hnojivá
Sypké hnojivo mení farbu
Je to bežný jav napríklad u ferox. V hnojive prebiehajú reakcie a po niekoľkých dňoch / týždňoch môže zmeniť farbu, viď. popis produktu.
V namiešanom sypkom hnojive sú kúsky
Pravdepodobne ste použili kontaminovanú vodu. Na kvalitu hnojivá by to veľmi pravdepodobne nemalo mať vplyv ale odporúčame použiť destilovanú vodu a fľašu pred použitím dobre vymyť.
Hnojivo nevyzerá dobre
Hnojivá je nutné skladovať na tmavom mieste mimo dosahu svetla, v opačnom prípade sa môže hnojivo poškodiť.
Po pridaní hnojivá sa voda nakrátko zakalí
Záleží na type hnojiva ale nie je to nič neobvyklé. Napríklad sa to často stáva po pridaní železa do vody
Substráty, piesky
substrát pláva
Bohužiaľ niektoré substráty sú ľahšie a po inštalácii môže časť plávať (napríklad Rataj Profi soil). Substrát nechajte namočený vo vode aspoň deň. Čiastočky, ktoré sa nepotopí skúste zatlačiť pod vodu (potom klesnú), prípadne je vyberte pomocou sieťky.
Substrát zakalil vodu
Záleží na type substrátu, ale po zapnutí filtrácie by mal počas niekoľkých hodín zákal odznieť.
Akvarijné testy vody
Fe test nefunguje
Väčšina testov bohužiaľ nedokáže zmerať koncentráciu železa vo vode, ktorú dodávame cez hnojiva (sú v inej väzbe). Odporúčame vyskúšať Seach Fe multi test, ktorý meranie hnojív zvládne.
Test na PO4 a NO3 nebude merať Pridávanie hnojivo
Je možné, že používate substrát, ktorý do seba ťahá živiny (ADA amazonia, Platinum Soil). Živiny teda logicky z vody zmiznú a nie je možné ich už namerať.
Príslušenstvo
Teplomer nemeria presne
Pamätajte, že teplota vody v akváriu sa môže v rôznych miestach líšiť. Bežná je tiež odchýlka v meraní podľa údajov výrobcu.
Dekorácie - kamene, korene
koreň pláva
Väčšina koreňov naozaj pláva. Je nutné ich buď najprv na niekoľko týždňov zaťažiť pod vodu alebo koreň nainštalujte do akvária a čiastočne ho vložte do substrátu a položte na neho napríklad kameň. Taktiež môžete pomocou silikónu koreň ku kameňu pripevniť.
Na koreňu je biely sliz
Opäť veľmi častý jav. Odporúčame manuálne odstraňovať kým nezmizne.
rastliny
Rastliny vyzerajú inak ako na fotografii
Rastliny v pěstírnách sa z dôvodu technológie zvyčajne pestujú na vodou, takže majú iný tvar a farbu listov. Po inštalácii do akvária sa adaptujú a zmení sa.
Červené rastliny nie sú červené
Aby bolo rastliny červenej, tak musí mať dostatok svetla, živín a prípadne i CO2. Bez toho nedosiahnete požadovanej farby rastlín.
Rastliny v invitro kelímku zaľahol gél
Ak nie sú rastliny žlté / hnedé, tak je nainštalujte do akvária. Takmer vždy sa bez problému po niekoľkých dňoch spamätajú.